کارشناس رسمی دادگستری امور وسایط نقلیه ریلی

کارشناس رسمی دادگستری امور وسایط نقلیه ریلی، ازنظر صلاحیت در گروه تخصصی امور وسایط نقلیه قرارگرفته است. با توجه به اینکه بخشی از حمل‌ونقل مسافر و بار در ایران توسط بخش ریلی صورت می‌پذیرد، سوانح و حوادث ناشی از این بخش می‌تواند خسارات جانی و مالی شدیدی را ببار بیاورد، توجه به اهمیت این بخش نشان می‌دهد با توجه به حجم بسیار بالایی از حمل‌ونقل در مسیرهای طولانی داخلی و خارجی از طریق حمل‌ونقل ریلی صورت می‌پذیرد، لزوم توجه و تخصص در حوزه‌های مرتبط با این بخش را برای مخاطبین دوچندان کرده است.

عدم شناخت و تسلط به مباحث و موضوعات متنوع این بخش می‌تواند موجب خسارت‌های هنگفتی به مخاطبین و بهره‌برداران این بخش شود، لذا در بسیاری موارد موردنیاز متقاضیان است، کارشناس رسمی دادگستری امور وسایط نقلیه ریلی، پس از اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان کارشناس رسمی در عناوین حوزه فعالیت بایستی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ نماید.

مزایای سیستم حمل‌ونقل ریلی در مقایسه با سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای موجب شده است که این سیستم حمل‌ونقل در بخش زیادی از کشورهای پیشرفته از سیستمهای پیشرو در جابجایی بار و مسافر باشد، شاخص‌ترین برتری‌های سیستم ریلی نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای علاوه بر ارزان‌قیمت بودن می‌توان به کاهش تلفات انسانی نام برد.

این سیستم حمل‌ونقل از گزینه‌های مناسب جهت حمل بار و مسافر برای مسافت‌های طولانی است، همچنین در جابجایی بارهایی نظیر مواد شیمیایی و زغال‌سنگ بهترین گزینه سیستم حمل‌ونقل ریلی است. تحولات تکنولوژی و صنعت طی دهه‌های گذشته موجب شده است با بکار گیری دانش روز، سرعت، امنیت و کیفیت سفر در قطارهای سریع‌السیر به نحو چشم‌گیری افزایش یابد.

افزایش جمعیت، عدم رعایت حریم راه‌ها و خصوصاً عدم رعایت حریم خط آهن در نواحی اطراف شهرها و مناطق مسکونی ازجمله موارد سانحه خیز در این بخش هستند، هرچند تجربه تلخ چندین سانحه برخورد قطار و از ریل خارج شدن قطارها طی سنوات گذشته ازجمله سوانح دل‌خراشی است که خاطرات ناگواری را در این صنعت برای مخاطبین در ذهن برجای می‌گذارد، در این سوانح بررسی علل وقوع حادثه و همچنین رسیدگی به امور سوانح ریلی از صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری رشته امور وسایط نقلیه ریلی است.

امور تخصصی رسیدگی به وضعیت کشنده‌ها و واگن‌های خطوط ریلی، ارزیابی و قیمت‌گذاری ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در حوزه حمل‌ونقل ریلی و همچنین بررسی و اظهارنظر کارشناسی در خصوص امور مرتبط با حمل و بار و مسافر در سیستم حمل‌ونقل ریلی از مجموعه صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری وسایط نقلیه ریلی است.

عناوین و شرح صلاحیت و کارشناس رسمی دادگستری وسایط نقلیه ریلی ذیلاً آورده شده است، شرکت آرمان سنجش با سنجش و گزینش‌های تخصصی از بین کارشناسان این رشته، همکارانی را با شرایط و سوابق بسیار درخشان و عالی به‌عنوان همکار جذب نموده است و در کلیه پروژه‌ها و مواردی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی در حوزه‌های تخصصی این رشته باشد، آماده ارائه خدمات به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متقاضی می‌باشد.

  • ارزیابی لوکوموتیوهای دیزلی- ارزیابی واگن‌های راه‌آهن
  • امور رسیدگی به سوانح ریلی
کارشناس رسمی وسائط نقلیه ریلی
کارشناس رسمی وسائط نقلیه ریلی

کارشناسان رسمی مهندسی آب

شرایط عمومی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری امور وسائط نقلیه ریلی

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، بر طبق ماده ۱۵ قانون علاوه بر وثاقت باید واجد شرایط ذیل باشند.

  1. متدین به دین اسلام، یا یکی از اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
  2. داشتن تابعیت ایرانی
  3. نداشتن پیشینه کیفری
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  5. نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه‌های غیرقانونی، یا مخالف اسلام
  6. داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر- نه معادل- در رشته مورد تقاضا از یکی از دانشگاه‌های معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، یا خارجی مورد تأیید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
  7. داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته مورد تقاضا بعد از اخذ مدرک تحصیلی مذکور در روز ثبت‌نام،
  8. داشـتن حـداقل ۲۵ سال سن
  9. داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان)
  10. داشتن سلامت جسمی لازم که شخصاً بتواند امور کارشناسـی را بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهد

شرایط اختصاصی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری امور وسائط نقلیه ریلی

متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش کارشناسان رسمی رشته امور وسائط نقلیه ریلی، علاوه بر داشتن شرایط عمومی بایستی حائز شرایط اختصاصی نیز باشند:

  1. مدرک معتبر از رشته‌های مهندسی مکانیک گرایش جامدات، مهندسی راه آهن (گرایش ماشین های ریلی، گرایش خط و سازه های ریلی، گرایش راه آهن برقی)
  2. گواهی معتبر مبنی بر داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته مورد تقاضا (پس از اخذ مدرک کارشناسی یا بالاتر) در روز ثبت‌نام و تسلیم تأییدشده و ارائه اصل آن‌ها هنگام مصاحبه علمی و تجربی الزامی است.

دانلود جدول صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری امور وسائط نقلیه ریلی

دانلود

دانلود سربرگ کارشناس رسمی دادگستری رشته امور وسائط نقلیه ریلی

دانلود

اطلاعات و دانلود نمونه سوالات رشته امور وسائط نقلیه ریلی

دانلود

اشتراک گذاری توسط:

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس‌اپ
تلگرام
ایمیل