امضای تفاهم‌نامه همکاری در تبادل اطلاعات مکانی، نقشه و محصولات اختصاصی (1396/04/28)

امضای تفاهم‌نامه همکاری در تبادل اطلاعات مکانی، نقشه و محصولات اختصاصی (۱۳۹۶/۰۴/۲۸)

در راستای توسعه همکاری‌های سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان نقشه‌برداری کشور، تفاهم‌نامه‌ای درزمینهٔ تبادل اطلاعات مکانی، نقشه و محصولات اختصاصی دو سازمان روز یکشنبه مورخ ۱۸ تیرماه به امضای روسای دو مجموعه رسید.

به همین منظور نشست مشترک سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان نقشه‌برداری کشور، با حضور دکتر مدیری رئیس سازمان جغرافیایی، دکتر آزموده اردلان رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور و جمعی از مدیران و مسئولان هر دو سازمان، در محل سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد.

در ابتدای این دیدار، دکتر آزموده اردلان ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری این دو سازمان گفت: فضای دوستانه همکاری که طی چهار سال گذشته بین این دو مجموعه حاکم بوده است، به امید خدا با امضای این تفاهم‌نامه منجر به ارتباطات گسترده‌تر و نتایج سازنده برای نظام خواهد شد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور افزود: نتیجه فضای همکاری دوستانه بین کارکنان و متخصصان دو سازمان و استفاده از تمام امکانات و زیرساخت‌های موجود آن‌ها، موجب ایجاد بازویی قدرتمند برای رفع نیازهای نقشه‌برداری کشور خواهد شد.

در ادامه این نشست دکتر مدیری نیز روند توسعه همکاری این دو سازمان را در چند سال اخیر، تحسین کرده و ضمن ابراز خرسندی از این واقعه مهم افزود: با امضای این تفاهم‌نامه، همکاری سازمان جغرافیایی و سازمان نقشه‌برداری کشور ادامه و نتایج آن نقطه عطف تصمیمات سازمان‌یافته برای برنامه ریزان کشور خواهد بود. در سایه این برنامه‌ریزی‌ها نقش اطلاعات مکانی و کاربرد آن نیز درزمینهٔ اقتدار ملی بیش‌ازپیش آشکار خواهد شد.

وی در این باره گفت: اطلاعات مکانی، پایه و اساس همه تصمیمات ملی است و طرح‌های توسعه پایدار بر مبنای اطلاعات دقیق و صحیح قابل تحقق خواهند بود. وی همچنین بر نقش مهم این دو سازمان در تقویت دانش و فن نقشه‌برداری در کشور و منطقه تأکید نمود.

بر اساس این تفاهم‌نامه قراراست این دو سازمان به مدت ۵ سال درزمینهٔ های متعددی ازجمله موارد زیر همکاری مشترک داشته باشند: همکاری مشترک در بازنگری نقشه‌ها و اطلاعات مکانی موجود و تولید محصولات جدید، درزمینهٔ علمی و پژوهشی، در اختیار قرار دادن تجهیزات فنی دو سازمان، همکاری در راه‌اندازی زیرساخت داده‌های مکانی در کشور.

در پایان گفتنی است، کمیته مشترک متشکل از نمایندگان و کارشناسان دو سازمان، امور راهبردی و ساماندهی هماهنگی و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با این تفاهم‌نامه را بر عهده خواهند داشت.

0 / 5. مجموع: 0

اشتراک گذاری توسط:

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس‌اپ
تلگرام
ایمیل

مقالات مرتبط را مطالعه کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *