بیمه آتش‌سوزی چه حوادث و خساراتی را پوشش می‌دهد؟

بیمه آتش سوزی چه حوادث و خساراتی را پوشش می‌دهد؟

بیمه آتش سوزی نوعی از پوشش بیمه‌ای است که در جهت محافظت و جبران خسارات وارده ناشی از آتش‌سوزی برای اموال منقول و غیرمنقول طراحی شده و توسط نمایندگان فروش شرکت‌های بیمه‌گر به فروش می‌رسد. در این نوع بیمه‌نامه طراحی به‌گونه‌ای است تا در زمان وقوع آتش‌سوزی و تبعات ناشی از آن و وارد شدن خسارت به اموال (منقول و غیرمنقول) بیمه‌گزار با استفاده از پوشش بیمه بتواند شرایط را به قبل از وقوع حادثه برگرداند. این نوع بیمه‌نامه مختص به خسارات مالی است و خسارت‌های جانی ناشی از آتش‌سوزی اعم از جراحات بدنی و فوت را شامل نمی‌شود.

بیمه آتش سوزی
بیمه آتش سوزی

بیمه آتش‌سوزی مانند سایر رشته‌های بیمه اموال، شامل اصل غرامت، قاعده جانشینی، اصل حسن نیت، قاعده نفع بیمه‌ای و قاعده نسبی سرمایه و حق‌بیمه می‌باشد. بیمه آتش‌سوزی را به شاخه‌های زیر تقسیم‌بندی می‌کنند:

بیمه آتش سوزی ساختمان‌های مسکونی

بیمه آتش‌سوزی ساختمان‌های مسکونی، عبارت است از بخش‌های ساختمان (اعیانی)، تأسیسات و تجهیزات ساختمان و اثاثیه و منصوبات واحد مسکونی که در مقابل خطرات ناشی از حادثه آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه به‌عنوان خطرات اصلی و بسیاری از خطرهای دیگر تحت پوشش قرار می‌گیرد.

بیمه آتش سوزی مراکز و ساختمان‌های صنعتی

مراکز و ساختمان‌های صنعتی به‌طورکلی شامل کارخانجات صنایع غذایی، کارخانجات صنایع آشامیدنی، کارخانه‌های سیگارسازی و دخانیات، کارخانه‌های صنایع نساجی، کارخانه و کارگاه‌های صنایع پوشاک، کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنایع چرم، کارخانه‌های و کارگاه‌های صنایع چوب، کارخانه‌های صنایع کاغذسازی و مقواسازی، کارگاه‌های صنایع چاپ و صحافی، کارخانجات و کارگاه‌های صنایع شیمیایی، کارخانه‌های مرتبط با محصولات و کانی‌های غیرفلزی، کارخانجات صنایع فلزات، ساختمان، تأسیسات و تجهیزات ساختمان، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی، موجودی انبار و مواد اولیه، همچنین در این رشته بیمه‌ای، موجودی انبار و محتویات هریک از مراکز یادشده را می‌توان در مقابل خطرهای ناشی از آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و همچنین کلیه خطرهای اضافی به قیمت روز بیمه نمود.

بیمه آتش سوزی مراکز و ساختمان‌های غیر صنعتی

مراکز و ساختمان‌های غیر صنعتی بخش بسیار گسترده‌ای از اماکن را شامل می‌شود که مشتمل بر کلیه فروشگاه‌های تجاری و مغازه‌ها، تعمیرگاه‌های کوچک و غیر صنعتی، اماکن درمانی و بیمارستان‌ها، مراکز و اماکن عمومی، ساختمان‌ها و واحدهای اداری، بنگاه‌های معاملاتی، مراکز و سازمان‌های پخش دارو، مغازه و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ مواد غذایی و پروتئینی، مراکز آموزشی و آموزشگاه‌ها، کلیه مراکز خدماتی و سایر موارد مشابه می‌باشند.

ساختمان، تأسیسات و تجهیزات ساختمان، موجودی انبار در بخش‌های اثاثه و منصوبات ثابت و دکوراسیون هر یک از مراکز فوق الاشاره را می‌توان در مقابل خطرهای ناشی از آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و نیز کلیه خطرهای اضافی ذکرشده به قیمت روز بیمه نمود.

0 / 5. مجموع: 0

اشتراک گذاری توسط:

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس‌اپ
تلگرام
ایمیل

مقالات مرتبط را مطالعه کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *