خدمات حوزه نقشه برداری

منظور از خدمات ما در بخش نقشه برداری، ارائه خدماتی است که نیازمند تهیه و تأیید بصورت گزارشات رسمی می‌باشد. خدماتمان را در این بخش بشرح ذیل معرفی می‌نماییم:

خدمات حوزه نقشه برداری

خدمات ما در این حوزه شامل، نقشه برداری، تهیه نقشه از عکسهای هوایی، تهیه نقشه پلانیمتری، تهیه نقشه آلتیمتری، تهیه نقشه UTM، تفسیر عکس هوایی، تفسیر تصایر ماهواره ای، تشخیص و تعیین موقعیت ملک و پیاده سازی پلاک ثبتی، تطبیق ملک با وضع موجود، جانمایی ملک روی نقشه می باشد.

نقشه برداری و تهیه نقشه

انجام عملیات نقشه برداری و تهیه نقشه های مسطّحه یا پلانیمتری، نقشه برداری ارتفاعی یا آلتیمتری، تهیه پروفیلهای طولی و عرضی و توپوگرافی، نقشه برداری هوایی یا فتوگرامتری، نقشه برداری مسیر، نقشه برداری هیدروگرافی یا آب نگاری، نقشه برداری مشتقه (موضوعی) مانند نقشه های هواشناسی، نقشه های آماری، نقشه های تکتونیکی، نقشه های دوران زمین شناسی، نقشه های نجومی، نقشه برداری کاداستر، نقشه برداری ثبتی و املاکی، نقشه برداری ژئودزی و نقشه برداری مستوی، از جمله موضوعات قابل انجام توسط تیم نقشه برداری آرمان سنجش است.

اطلاعات بیشتر درباره تهیه نقشه

تهیه نقشه utm

تفسیر عکسهای هوایی و ماهواره ای

منظور از تفسیر عکس هوایی، تشخیص و شناسایی عوارض، استخراج اطلاعات و تعیین حدود بر روی عکس هوایی است. اندازه‌گیری کلیه ویژگی‌های هندسی شامل طول، عرض، مساحت و ارتفاع در تفسیر عکس هوایی از اهمیت زیادی برخوردار هستند که یک کارشناس باید دقت لازم را در این مورد بکار ببندد. در تفسیر عکس هوایی باید دقت کرد که مقیاس عکس، سال عکس‌برداری، زمان عکس‌برداری (مربوط به چه فصلی از سال است) و ساعت عکس‌برداری چه ساعتی از روز بوده است.

برای شناسایی عوارض می‌توان از نشانه‌ها و معیارهای گوناگونی استفاده کرد که این تخصص را کارشناسان رسمی رشته نقشه برداری و اطلاعات مکانی دارند با مراجعه به کارشناسان زبده و متخصص در این زمینه می‌توان حداکثر استفاده را از اطلاعات و مستندات عکس‌های هوایی برد.

اطلاعات بیشتر درباره تفسیر عکس های هوایی

تفسیر عکس هوایی

موارد استفاده عکس‌های هوایی در زمینه‌های املاک، شهر و شهرسازی

امروزه با پیشرفت علم و فنّاوری در هر زمینه‌ای و به طبع در زمینه عکس‌های هوایی استفاده از این علوم روز برای کشف حقایق بسیار ارزشمند است. از این مستندات می‌توان در زمینه‌های گوناگون و برای تأمین دلیل و ارائه حجت استفاده کرد. متخصصان تفسیر عکس‌های هوایی با استفاده از تخصص خود در این زمینه، در موارد مربوط به اختلاف املاک یا تعیین حدود املاک، مستندات و مدارک لازم را جهت ارائه آماده می‌کنند. در مواردی که بین مالکین املاک و کشاورزان در مورد زمین‌های کشاورزی اختلاف به وجود می‌آید عکس هوایی به‌عنوان یکی از مستندات مورد استفاده قرار می‌گیرد و تفسیر می‌شود و تکلیف کاملاً مشخص می‌گردد. البته همه این موارد حتماً باید مورد تأیید کارشناس قرار گیرد و کارشناس با مهر و امضای خود به گزارش رسمیت داده و آن را به‌عنوان یک سند قابل استناد ارائه می‌دهد.

پیاده سازی و تطبیق نقشه و پلاک ثبتی در محل

یکی از از موضوعات پر مخاطب و پیچیده در زمینه نقشه برداری و امور ثبتی، جانمایی و پیاده کردن پلاک ثبتی است، این موضوع هرچند مفهومی عام دارد، ولی به اقتضای موقعیت قرارگیری ملک، داخل و یا خارج شهر، ملی و یا مستثنیات بودن ملک، دایر و یا بایر بودن ملک، دارای سند مالکیت بودن و یا فاقد سند بودن ملک، داشتن سند دفترچه ای و بنچاق ثبتی و یا داشتن سند مالکیت تکبرگی و … در هریک از این شرایط و به فراخور موقعیت ملک، هرکدام دارای شرایط و تفصیل خاص خود می باشد، اظهارنظر کردن در این خصوص مستلزم، تبحّر، تخصص و تسلط کامل داشتن به موضوعات تخصصی نقشه برداری و امور ثبتی است، کارشناسان رسمی رشته امور ثبتی و نقشه برداری و تیم تخصصی و اجرایی شرکت آرمان سنجش، با تجربه کافی در زمینه امور مربوطه خدمات فوق را ارائه می نمایند.

اطلاعات بیشتر درباره پیاده سازی و تطبیق نقشه

پیاده سازی و تطبیق نقشه

اشتراک گذاری توسط:

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس‌اپ
تلگرام
ایمیل