کارشناس رسمی دادگستری امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی

کارشناس رسمی دادگستری امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی، ازنظر صلاحیت در گروه تخصصی امور وسایط نقلیه قرارگرفته که به جهت وسعت گستره سطح پوشش و تنوع اقلام و موارد کاری حائز اهمیت بسیاری است، توجه به اهمیت این بخش نشان می‌دهد با توجه به حجم بسیار بالایی از حمل‌ونقل در مسیرهای طولانی و بین کشورها و یا بین‌قاره‌ای از طریق حمل‌ونقل دریایی صورت می‌پذیرد، لزوم توجه و تخصص در حوزه‌های مرتبط با این بخش را برای مخاطبین دوچندان کرده است.

عدم شناخت و تسلط به مباحث و موضوعات متنوع این بخش می‌تواند موجب خسارت‌های هنگفتی به مخاطبین و بهره‌برداران شود، حوادث دریایی طی دهه گذشته که خصوصاً در چندین پرونده و موارد خسارات جانی و مالی سنگینی به شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی ایرانی واردشده است به‌خوبی اهمیت موضوع کارشناسی در این حوزه را نمایان می‌کند. لذا در بسیاری موارد موردنیاز متقاضیان است، کارشناس رسمی دادگستری امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی، پس از اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان کارشناس رسمی در عناوین حوزه فعالیت بایستی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ نماید.

اهمیت این بخش از این منظر قابل‌توجه ویژه است که کالا و بارهایی که در سیستم حمل‌ونقل دریایی جابجا می‌شوند قابل‌مقایسه با سایر سیستم‌های حمل‌ونقل نیست، بخش عمده حمل‌ونقل بار بین قاره ایی از طریق این سیستم حمل‌ونقل با کمترین ریسک و تنش در حال انجام است. به نسبت بزرگی و حجم کالای جابجا شده عدم توجه و یا رسیدگی‌های به‌موقع و سهل‌انگاری در این بخش خسارت‌های جانی و مالی بسیار شدیدی را ببار خواهد آورد.

برآورد خسارت‌های ناشی از نقص در طراحی و راه‌اندازی شناورهای آبی و همچنین در هنگام صدور بیمه‌نامه که از الزامات راه‌اندازی و شروع سفر شناورهای حمل‌ونقل بارهای دریایی هستند، مستلزم ارزیابی و برآورد ارزش شناور و تعیین مشخصات آن از جانب کارشناسان مرتبط و خصوصاً کارشناس رسمی دادگستری وسایط نقلیه دریایی است. رسیدگی به سوانح مرتبط با شناورهای دریایی و برآورد خسارت‌های ناشی از آن در رده‌های مختلف قدرت شناور با توجه سوابق کارشناس رسمی امکان اعلام نظر و تهیه گزارش‌های کارشناسی را فراهم می‌آورد.

کارشناس رسمی دادگستری امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی
کارشناس رسمی دادگستری امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی

عناوین و شرح صلاحیت کارشناس رسمی دادگستری وسایط نقلیه دریایی و غواصی ذیلاً آورده شده است، شرکت آرمان سنجش با سنجش و گزینش‌های تخصصی از بین کارشناسان این رشته، همکارانی را با شرایط و سوابق بسیار درخشان و عالی به‌عنوان همکار جذب نموده است و در کلیه پروژه‌ها و مواردی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی در حوزه‌های تخصصی این رشته باشد، آماده ارائه خدمات به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متقاضی می‌باشد.

  • بررسی ساخت شناور و تعیین خسارات ناشی از نقص موجود در طراحی
  • بررسی و تشخیص نحوه استقرار و نگهداری کالا در کشتی و تعیین عوامل ایجاد خسارات مترقبه
  • تشخیص و بررسی و ارزیابی کشتی‌ها باقدرت بیشتر از ۳۰۰۰ کیلووات
  • تشخیص و بررسی و ارزیابی کشتی‌ها باقدرت کمتر از ۳۰۰۰ کیلووات
  • رسیدگی به خسارات وارده به تجهیزات فنی شناورها و ارزیابی آن‌ها باقدرت بیشتر از ۳۰۰۰ کیلووات
  • رسیدگی به خسارات وارده به تجهیزات فنی شناورها و ارزیابی آن‌ها باقدرت کمتر از ۳۰۰۰ کیلووات
  • رسیدگی به سوانح و تصادفات دریایی باقدرت بیشتر از ۳۰۰۰ کیلووات
  • رسیدگی به سوانح و تصادفات دریایی باقدرت کمتر از ۳۰۰۰ کیلووات

کارشناسان رسمی مهندسی آب

شرایط عمومی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، بر طبق ماده ۱۵ قانون علاوه بر وثاقت باید واجد شرایط ذیل باشند.

  1. متدین به دین اسلام، یا یکی از اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
  2. داشتن تابعیت ایرانی
  3. نداشتن پیشینه کیفری
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  5. نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه‌های غیرقانونی، یا مخالف اسلام
  6. داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر- نه معادل- در رشته موردتقاضا از یکی از دانشگاه‌های معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، یا خارجی مورد تأیید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
  7. داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته موردتقاضا بعد از اخذ مدرک تحصیلی مذکور در روز ثبت‌نام،
  8. داشـتن حـداقل ۲۵ سال سن
  9. داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان)
  10. داشتن سلامت جسمی لازم که شخصاً بتواند امور کارشناسـی را بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهد

شرایط اختصاصی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی

متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش کارشناسان رسمی رشته امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی، علاوه بر داشتن شرایط عمومی بایستی حائز شرایط اختصاصی نیز باشند:

  1. مدرک معتبر از رشته‌های مهندسی کشتی، مهندسی کشتی‌سازی، مهندسی دریایی (شامل: مدیر ماشین، مکانیک دریایی، برق، الکترونیک و مخابرات دریایی، معماری و سازه‌های دریایی)، ناوبری و فرماندهی کشتی (شامل: علوم دریایی، مهندسی عرشه)، مدیریت و کمیسر دریایی
  2. گواهی معتبر مبنی بر داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته موردتقاضا (پس از اخذ مدرک کارشناسی یا بالاتر) در روز ثبت‌نام و تسلیم تأییدشده و ارائه اصل آن‌ها هنگام مصاحبه علمی و تجربی الزامی است.

دانلود جدول صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی

دانلود

دانلود سربرگ کارشناس رسمی دادگستری رشته امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی

دانلود

اطلاعات و دانلود نمونه سوالات رشته امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی

دانلود

اشتراک گذاری توسط:

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس‌اپ
تلگرام
ایمیل