کارشناس رسمی دادگستری امور حمل و نقل و ترابری

کارشناس رسمی دادگستری امور حمل‌ونقل و ترابری، از نظر صلاحیت در گروه تخصصی امور وسایط نقلیه موتوری قرارگرفته که به جهت وسعت گستره سطح پوشش و تنوع اقلام و موارد کاری حائز اهمیت بسیاری است، توجه به اهمیت این بخش نشان می‌دهد با توجه به حجم بسیار بالایی از حمل‌ونقل و ترابری بار و مسافر در مسیرهای داخلی و خارجی توسط وسایط نقلیه صورت می‌پذیرد، لزوم توجه و تخصص در حوزه‌های مرتبط با این بخش را برای مخاطبین دوچندان کرده است.

عدم شناخت و تسلط به مباحث و موضوعات متنوع این بخش می‌تواند موجب خسارت‌های هنگفتی به مخاطبین و بهره‌برداران این بخش شود، لذا در بسیاری موارد موردنیاز متقاضیان است، کارشناس رسمی دادگستری امور حمل‌ونقل و ترابری، پس از اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان کارشناس رسمی در عناوین حوزه فعالیت بایستی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ نماید.

کارشناس رسمی دادگستری رشته ترابری حمل و نقل
کارشناس رسمی دادگستری رشته ترابری حمل و نقل

امروزه جابجایی کالا در احجام کوچک و بزرگ و بهره‌مندی از سیستم لجستیک بار، به واسط ارتباط مستقیم با مشتری و رعایت موضوعات مرتبط با امور مشتری مداری و مارکتینگ از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است. بخش بسیار مهمی از اقتصاد که عدم اجرای صحیح، به‌موقع و درست آن خسارت‌های جبران‌ناپذیر در بازار به پیکره هر سیستم تولیدی، توزیعی و ارائه‌دهندگان خدمات در حوزه ترابری وارد می‌نماید.

در هریک از بخش‌های موضوع خدمات حمل‌ونقل، پروسه حمل کالا قوانین و روش‌های جابجایی کالا، مجوز حمل‌ونقل، مدارک لازم و قوانین گمرکی و همچنین ابعاد، جنس و وزن کالا بسیار موردتوجه است، درحالی‌که در حمل‌ونقل شخص و عمومی طراحی وسیله نقلیه به‌منظور تعبیه استانداردهای لازم برای تعداد مسافران و میزان باری که حمل می‌کنند موردبررسی و توجه قرار می‌گیرند. شرکت‌های ارائه دهند خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی در دو بخش حمل‌ونقل داخلی و حمل‌ونقل بین‌المللی دارای مجوز از سازمان راهداری و پایانه‌های حمل‌ونقل کشور هستند.

در حمل‌ونقل بین‌المللی رعایت استاندارهای خودرو در حد استانداردهای موردقبول کشور مقصد و همچنین منطبق بر مشخصات استانداردهای بین‌المللی از ملزومات اولیه فعالیت در این بخش است. با توجه به گستردگی حوزه فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی در بخش ترابری، بررسی و اعلام نظر در خصوص موضوعات مرتبط با این بخش ازجمله صلاحیت‌های مرتبط با تخصص‌های کارشناس رسمی دادگستری رشته امور حمل‌ونقل (ترابری) است.

گسترش فروشگاه‌های مجازی و توسعه دیجیتال مارکتینگ، تنها در صورتی تحقق یافتی و روبه رشد و تزاید است که در بستری مبتنی بر راه‌اندازی و ساماندهی ثبت سفارش، تهیه کالا، بست بندی، بارگیری و حمل در قالب سیستم لجستیک مبتنی بر رعایت اصول اساس کیفیت، سرعت و کاهش هزینه‌ها شکل‌گرفته باشد.

عناوین و شرح صلاحیت و کارشناس رسمی دادگستری امور حمل‌ونقل و ترابری ذیلاً آورده شده است، شرکت آرمان سنجش با سنجش و گزینش‌های تخصصی از بین کارشناسان این رشته، همکارانی را با شرایط و سوابق بسیار درخشان و عالی به‌عنوان همکار جذب نموده است و در کلیه پروژه‌ها و مواردی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی در حوزه‌های تخصصی این رشته باشد، آماده ارائه خدمات به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متقاضی است.

کارشناسان رسمی مهندسی آب

شرایط عمومی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری امور حمل‌ونقل و ترابری

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، بر طبق ماده ۱۵ قانون علاوه بر وثاقت باید واجد شرایط ذیل باشند.

  1. متدین به دین اسلام، یا یکی از اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
  2. داشتن تابعیت ایرانی
  3. نداشتن پیشینه کیفری
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  5. نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه‌های غیرقانونی، یا مخالف اسلام
  6. داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر- نه معادل- در رشته مورد تقاضا از یکی از دانشگاه‌های معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، یا خارجی مورد تأیید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
  7. داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته مورد تقاضا بعد از اخذ مدرک تحصیلی مذکور در روز ثبت‌نام،
  8. داشـتن حـداقل ۲۵ سال سن
  9. داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان)
  10. داشتن سلامت جسمی لازم که شخصاً بتواند امور کارشناسـی را بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهد

شرایط اختصاصی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری امور حمل‌ونقل و ترابری

متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش کارشناسان رسمی رشته وسایط نقلیه هوایی علاوه بر داشتن شرایط عمومی بایستی حائز شرایط اختصاصی نیز باشند:
کارشناسی رشته مهندسی هواپیما، مهندسی مراقبت پرواز، مهندسی الکترونیک، مهندسی هوافضا، دانشنامه کارشناسی خلبانی، مهندسی مکانیک

دانلود جدول صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری امور حمل‌ونقل و ترابری

دانلود

دانلود سربرگ کارشناس رسمی دادگستری رشته امور حمل‌ونقل و ترابری

دانلود

اطلاعات و دانلود نمونه سوالات رشته امور حمل‌ونقل و ترابری

دانلود

اشتراک گذاری توسط:

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس‌اپ
تلگرام
ایمیل