کارشناس رسمی دادگستری ثبت شرکتها، علائم تجاری و اختراعات

کارشناس رسمی دادگستری ثبت شرکتها، علائم تجاری و اختراعات، ازنظر صلاحیت در گروه تخصصی مدیریت و خدمات قرارگرفته است.

امروزه موضوعات مرتبط با امور ثبت شرکت‌ها و علائم تجاری و اختراعات ارتباط تنگاتنگی با همه شاغلین، فعالان اقتصادی، فرهنگی و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف که اختراع و یا ایده جدیدی دارند، در حوزه ثبت شرکت‌ها، کارشناس لازم است با اشراف کامل به اشکال مختلف شخصیت‌های حقوقی در ایران که امکان ثبت دارند ازجمله شرکت‌های تعاونی، شرکت‌های سهامی (عام و خاص)، مسئولیت محدود، تضامنی، مؤسسات حقوقی و اشکال حقوقی ثبتی غیرتجاری، از تفاوت‌ها و همچنین ساختار حقوقی و مستندات قانونی هریک در این حوزه به موضوعات مرتبط با این حوزه بپردازد و اعلام نظر نماید.

کارشناس رسمی دادگستری ثبت شرکت‌
کارشناس رسمی دادگستری ثبت شرکت‌

تسلط و اشراف به موضوعات حقوقی مرتبط با ثبت شرکت‌ها ازجمله تشخیص صحت جریان ثبت تصمیمات مجامع عمومی ازجمله مواردی است که بسیار حائز اهمیت است، تفاوت‌های شکلی و ماهیتی که بین اشکال شرکت‌های حقوقی وجود دارد، می‌طلبد که رسیدگی و اظهارنظر در این خصوص نیز به‌صورت تخصصی و کارشناسی باشد. اشکال مختلف شرکت‌های تعاونی که ازنظر ماهیتی تفاوت‌های بنیادی با اشکال مختلف حقوقی شرکت‌ها و موضوع مشارکت دارد نیازمند تسلط کارشناسان رسمی دادگستری و همچنین حقوقدانان متبحر در این‌گونه حوزه‌ها است. ازجمله موضوعات مهمی دیگری که در این حوزه پرداختن به آن دارای اهمیت و ظرافت‌های خاصی است موضوع ثبت علائم تجاری است.

امروزه ثبت علائم تجاری و موضوع برندینگ جزو موضوعات بسیار مهم در حوزه‌های مختلف اقتصادی است، رسیدگی به موضوعات مرتبط و همچنین تسلط، تشخیص و رسیدگی صحت جریان مرتبط با ثبت علائم تجاری و خصوصاً موضوع اختراعات، از موضوعات روز و پرمخاطب است. نام تجاری اصطلاحاً عنوانی است که تاجر تحت آن نام به تجارت می‌پردازد، همچنین علامت تجاری عبارت است از هرگونه علامتی اعم از نقش، رقم، حرف، عبارت، مهر و … که برای امتیاز و تشخیص لوازم صنعتی و تجاری تعیین و انتخاب می‌شود. اصطلاحاً علامت تجاری معرف و مشخص‌کننده محصولی است که تحت آن علامت عرضه می‌گردد.

کارشناس، پس از اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان کارشناس رسمی در عناوین حوزه فعالیت بایستی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ نماید. عناوین و شرح صلاحیت و کارشناس رسمی دادگستری رشته ثبت شرکت‌ها و اعلائم تجاری و اختراعات ذیلاً آورده شده است، شرکت آرمان سنجش با سنجش و گزینش‌های تخصصی از بین کارشناسان این رشته، همکارانی را با شرایط و سوابق بسیار درخشان و عالی به‌عنوان همکار جذب نموده است و در کلیه پروژه‌ها و مواردی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی در حوزه‌های تخصصی این رشته باشد، آماده ارائه خدمات به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متقاضی می‌باشد.

  • تشخیص صحت جریان ثبت تصمیمات مجامع عمومی در خصوص تعدیل سرمایه، انحلال و تصفیه شرکت‌ها
  • تشخیص و رسیدگی جریان مرتبط با ثبت علائم و اختراعات و طرح‌های صنعتی
  • تشخیص و رسیدگی صحت برگزاری امور مرتبط به مجامع عمومی
  • تشخیص و رسیدگی صحت جریان تشکیل جلسات هیئت‌مدیره
  • تشخیص و رسیدگی صحت جریان تأسیس شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و امور مربوط به سهام (و سهم الشرکه)
  • ثبت شرکت‌ها و علائم تجاری

شرایط ثبت نام

شرایط عمومی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری ثبت شرکت‌ها، علائم تجاری و اختراعات

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، بر طبق ماده ۱۵ قانون علاوه بر وثاقت باید واجد شرایط ذیل باشند.

  1. متدین به دین اسلام، یا یکی از اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
  2. داشتن تابعیت ایرانی
  3. نداشتن پیشینه کیفری
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  5. نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه‌های غیرقانونی، یا مخالف اسلام
  6. داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر- نه معادل- در رشته مورد تقاضا از یکی از دانشگاه‌های معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، یا خارجی مورد تأیید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
  7. داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته مورد تقاضا بعد از اخذ مدرک تحصیلی مذکور در روز ثبت‌نام،
  8. داشـتن حـداقل ۲۵ سال سن
  9. داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان)
  10. داشتن سلامت جسمی لازم که شخصاً بتواند امور کارشناسـی را بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهد

شرایط اختصاصی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری ثبت شرکت‌ها، علائم تجاری و اختراعات

متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش کارشناسان رسمی رشته ثبت شرکت‌ها، علائم تجاری و اختراعات، علاوه بر داشتن شرایط عمومی بایستی حائز شرایط اختصاصی نیز باشند:

  1. داشته مدرک تحصیلی رشته حقوق با ۵ سال تجربه کاری بعد از اخذ مدرک تحصیلی.
  2. گواهی معتبر مبنی بر داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته موردتقاضا (پس از اخذ مدرک کارشناسی یا بالاتر) در روز ثبت‌نام و تسلیم تأییدشده و ارائه اصل آن‌ها هنگام مصاحبه علمی و تجربی الزامی است.
  3. داشتن ۱۵ سال تجربه کاری مرتبط با هر نوع مدرک لیسانس

دانلود جدول صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری ثبت شرکتها، علائم تجاری و اختراعات

دانلود

دانلود سربرگ کارشناس رسمی دادگستری رشته ثبت شرکتها، علائم تجاری و اختراعات

دانلود

اطلاعات و دانلود نمونه سوالات رشته ثبت شرکتها، علائم تجاری و اختراعات

دانلود

اشتراک گذاری توسط:

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس‌اپ
تلگرام
ایمیل