کارشناس رسمی دادگستری مهندسی پزشکی، لوازم و تجهیزات پزشکی

کارشناس رسمی دادگستری مهندسی پزشکی، این صلاحیت در گروه تخصصی صنعت و فن قرارگرفته که به جهت وسعت گستره سطح پوشش و تنوع اقلام و موارد کاری حائز اهمیت بسیاری است، کارشناس، پس از اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان کارشناس رسمی در عناوین حوزه فعالیت بایستی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ نماید.

علوم مرتبط با رشته پزشکی، طی دهه‌های گذشته با استفاده از فناوری‌های نوین، تجهیزات بروز و تخصصی شدن علوم توسعه و رشد شگرفی را داشته است. تقریباً در کلیه تخصص‌های رشته پزشکی امروزه بدون استفاده از تجهیزات و کالاهای پزشکی که مورداستفاده قرار می‌گیرند، بخش زیادی از خدمات این حوزه امکان‌پذیر نیست، تنوع در تولید تجهیزات و کالاهای پزشکی که امروزه از برندها و کشورهای زیادی در کلیه بازارهای این بخش موجود است، مسئولیت استفاده‌کنندگان از این کالاها و تجهیزات را بیشتر کرده است، لوازم و دستگاه‌های آزمایشگاهی، تجهیزات مرتبط با اتاق عمل، دستگاه‌های رادیولوژی، اشعه ایکس، امواج اولتراسونیک و یا مغناطیسی و تجهیزاتی ازاین‌دست ازجمله مواردی است که نتیجه رشد و توسعه علم مهندسی پزشکی است.

تشخیص کیفیت، ارزیابی هریک از این موارد و بررسی اثرات و نتایج این قبیل دستگاه‌ها و محصولاتی که ساخته مجموعه‌های مهندسی پزشکی است در صلاحیت این رشته است. ارزیابی و رسیدگی به تجهیزات مرتبط با دندانپزشکی و همچنین رسیدگی به موضوعات مرتبط با اختلافات فی‌مابین پیمانکاران، مشاوران و کارفرمایان، مستلزم تخصص و شناخت کافی نسبت به مباحث مورددعوا و همچنین تسلط به علم روز این رشته است. با توجه به اینکه موضوعات مرتبط به مهندسی پزشکی و لوازم و تجهیزات پزشکی مستقیماً با سلامت و جان بیماران در ارتباط هستند، اهمیت و مسئولیت کارشناس رسمی در این حوزه به‌خوبی مشخص و عیان است.

کارشناس رسمی مهندسی پزشکی
کارشناس رسمی مهندسی پزشکی

عناوین و شرح صلاحیت و کارشناس رسمی دادگستری مهندسی پزشکی ذیلاً آورده شده است، شرکت آرمان سنجش با سنجش و گزینش‌های تخصصی از بین کارشناسان این رشته، همکارانی را با شرایط و سوابق بسیار درخشان و عالی به‌عنوان همکار جذب نموده است و در کلیه پروژه‌ها و مواردی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی در حوزه‌های تخصصی این رشته باشد، آماده ارائه خدمات به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متقاضی است.

  • تعیین اجاره‌بها و اجرت‌المثل حق الامتیاز تجهیزات و لوازم پزشکی مرتبط با تخصص و صلاحیت‌های فوق
  • رسیدگی به اختلاف فی‌مابین پیمانکاران و مشاوران و کارفرمایان در امور تخصصی مربوط
  • رسیدگی و ارزیابی تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • رسیدگی و ارزیابی تجهیزات و لوازم اتاق عمل
  • رسیدگی و ارزیابی تجهیزات و لوازم پزشکی (بهداشتی و درمانی) عمومی و یا مربوط به برخی از تخصص‌ها (طبق شرح صلاحیت‌ها)
  • رسیدگی و ارزیابی تجهیزات و لوازم تصویربرداری از داخل بدن با اعمال انرژی مانند اشعه ایکس، امواج اولتراسوند و یا میدان مغناطیسی
  • رسیدگی و ارزیابی تجهیزات و لوازم تصویربرداری مستقیم (بدون استفاده از انرژی خارجی مانند اشعه ایکس و میدان مغناطیسی) از اندام‌ها
  • رسیدگی و ارزیابی تجهیزات و لوازم دندانپزشکی
  • رسیدگی و ارزیابی تجهیزات و لوازم پزشکی، بهداشتی و درمانی عمومی و یا مربوط به برخی از تخصص‌ها (طبق شرح صلاحیت‌ها)
  • رسیدگی و ارزیابی سیستم‌های تخصصی سخت‌افزاری در امور ویژه (با ذکر نام)

شرایط عمومی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری مهندسی پزشکی، لوازم و تجهیزات پزشکی

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، بر طبق ماده ۱۵ قانون علاوه بر وثاقت باید واجد شرایط ذیل باشند.

  1. متدین به دین اسلام، یا یکی از اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
  2. داشتن تابعیت ایرانی
  3. نداشتن پیشینه کیفری
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  5. نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه‌های غیرقانونی، یا مخالف اسلام
  6. داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر- نه معادل- در رشته موردتقاضا از یکی از دانشگاه‌های معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، یا خارجی مورد تأیید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
  7. داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته موردتقاضا بعد از اخذ مدرک تحصیلی مذکور در روز ثبت‌نام،
  8. داشـتن حـداقل ۲۵ سال سن
  9. داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان)
  10. داشتن سلامت جسمی لازم که شخصاً بتواند امور کارشناسـی را بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهد

شرایط ثبت نام

شرایط اختصاصی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری مهندسی پزشکی، لوازم و تجهیزات پزشکی

متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش کارشناسان رسمی مهندسی پزشکی، لوازم و تجهیزات پزشکی، علاوه بر داشتن شرایط عمومی بایستی حائز شرایط اختصاصی نیز باشند:

  1. مدرک معتبر از رشته‌های مهندسی پزشکی، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک.
  2. گواهی معتبر مبنی بر داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته موردتقاضا (پس از اخذ مدرک کارشناسی یا بالاتر) در روز ثبت‌نام و تسلیم تأییدشده و ارائه اصل آن‌ها هنگام مصاحبه علمی و تجربی الزامی است.

دانلود جدول صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری مهندسی پزشکی، لوازم

دانلود

دانلود سربرگ کارشناس رسمی دادگستری رشته مهندسی پزشکی، لوازم

دانلود

اطلاعات و دانلود نمونه سوالات رشته مهندسی پزشکی، لوازم

دانلود

اشتراک گذاری توسط:

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس‌اپ
تلگرام
ایمیل