کارشناس رسمی دادگستری لوازم خانگی و اداری

کارشناس رسمی دادگستری لوازم‌خانگی و اداری، ازنظر صلاحیت در گروه تخصصی اموال منقول قرارگرفته که به جهت وسعت گستره سطح پوشش و تنوع اقلام و موارد کاری حائز اهمیت بسیاری است، از طرفی تخصص‌های متنوع در این گروه به فراخور کار در بسیاری موارد موردنیاز متقاضیان است، کارشناس، پس از اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان کارشناس رسمی نیز در عناوین حوزه فعالیت بایستی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ نماید.

لوازم‌خانگی و اداری امروزه در زندگی و محیط کار همه افراد وابستگی‌های زیادی را ایجاد نموده‌اند، سیر تحول برخورداری از کیفیت زندگی بهتر و استفاده و بهره‌مندی از تجهیزات و وسایل خانگی با سرعت روزافزونی در حال افزایش است، تنوع و کثرت لوازم خانگی و اداری و استفاده از مارکها و برندهای متعدد و متنوع اظهارنظر کارشناسی در این بخش را مشکل و سخت نموده است.

کارشناس رسمی دادگستری با داشتن صلاحیت مربوط به هریک از بخشهایی که اظهارنظر کارشناسی می نماید، لازم است با جدیدترین مارکهای لوازم خانگی، سیستم و تکنولوژی بکار رفته در آنها، عمر مفید و همچنین فرآیند و نحوه ارزش گذاری و ارزیابی لوازم خانگی و اداری را آشنایی و تسلط داشته باشد.

کارشناس رسمی دادگستری لوازم خانگی و اداری
کارشناس رسمی دادگستری لوازم خانگی و اداری

بیشترین مورد کاری و پرونده هایی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی توسط کارشناس رسمی دادگستری دارد، موضوع ارزیابی هریک از این وسایل است، بمنظور تهیه صورتهای مالی و تقویم داراییهای شرکتها یکی از مواردی که بایستی توسط کارشناسان رسمی مورد ارزیابی قرار گیرد، ارزش لوازم اداری مورد استفاده است، تعیین ارزش میز، صندلی، کامپیوتر، پرینتر، دستگاه فتوکپی، اسکنر و …. که بیشترین تعداد از لوازم اداری در شرکتها را شامل می شود، جزو اقلامی است که لازم است پس از لحاظ استهلاک و امر مفید برای لوازم مستعمل توسط کارشناس رسمی مورد ارزیابی قرار گیرند، در خصوص لوازم خانگی نیز همین امر جاری است، در پرونده های اختلافات خانگی و یا در هنگام تعیین میزان سهم الارث، یکی از مواردی که لازم است توسط کارشناسان دارای صلاحت مورد ارزیابی و تقویم قرار گیرند ارزش داراییهای منقول که بخش ثابت آنها همواره لوازم و اثاثیه منزل و خانگی است می باشد.

همچنین مانند اکثر رشته های دیگر کارشناسی تعیین اجرت المثل نیز مورد درخواست است، اجرت المثل جهیزیه و لوازم خانگی و اداری نیز از صلاحیتهای کارشناس رسمی دادگستری لوازم خانگی می باشد. تعیین میزان خسارت در لوازم اداری و خانگی از موضوعات پرتنش و با تعدد زیاد است، همواره شاهد هستیم که برآورد میزان خسارت در این بخش به جهت ارزش متنوع و تکثّر برندها و مارکهای این لوازم بسهولت امکان پذیر نیست، در پرونده هایی که لوازم خانگی و اداری توسط شرکتهای بیمه در مقابل حوادث بیمه شده اند، در صورت بروز خسارت از جمله مواردی است که در اکثر مواقع به اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری منجر می گردد.

عناوین و شرح صلاحیت و کارشناس رسمی دادگستری لوازم‌خانگی و اداری ذیلاً آورده شده است، شرکت آرمان سنجش با سنجش و گزینش‌های تخصصی از بین کارشناسان این رشته، همکارانی را با شرایط و سوابق بسیار درخشان و عالی به‌عنوان همکار جذب نموده است و در کلیه پروژه‌ها و مواردی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی در حوزه‌های تخصصی این رشته باشد، آماده ارائه خدمات به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متقاضی می‌باشد.

  • ارزیابی لوازم اداری
  • ارزیابی لوازم‌خانگی
  • تحریر ترکه و تقسیم سهم‌الارث لوازم‌خانگی و اداری
  • تعیین اجرت‌المثل جهیزیه
  • تعیین اجرت‌المثل لوازم‌خانگی و اداری
  • تعیین میزان خسارت در لوازم‌خانگی و اداری
شرایط ثبت نام

شرایط عمومی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری لوازم‌خانگی و اداری

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، بر طبق ماده ۱۵ قانون علاوه بر وثاقت باید واجد شرایط ذیل باشند.

  1. متدین به دین اسلام، یا یکی از اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
  2. داشتن تابعیت ایرانی
  3. نداشتن پیشینه کیفری
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  5. نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه‌های غیرقانونی، یا مخالف اسلام
  6. داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر- نه معادل- در رشته موردتقاضا از یکی از دانشگاه‌های معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، یا خارجی مورد تأیید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
  7. داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته موردتقاضا بعد از اخذ مدرک تحصیلی مذکور در روز ثبت‌نام،
  8. داشـتن حـداقل ۲۵ سال سن
  9. داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان)
  10. داشتن سلامت جسمی لازم که شخصاً بتواند امور کارشناسـی را بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهد

شرایط اختصاصی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری لوازم‌خانگی و اداری

متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش کارشناسان رسمی رشته لوازم‌خانگی و اداری، علاوه بر داشتن شرایط عمومی بایستی حائز شرایط اختصاصی نیز باشند که عبارت است از گواهی معتبر مبنی بر داشتن حداقل ۱۵ سال سابقه کار تجربی در رشته موردتقاضا (پس از اخذ مدرک کارشناسی یا بالاتر) در روز ثبت‌نام و تسلیم تأییدشده و ارائه اصل آن‌ها هنگام مصاحبه علمی و تجربی الزامی است.

دانلود جدول صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری لوازم‌خانگی و اداری

دانلود

اطلاعات و دانلود نمونه سوالات رشته لوازم خانگی و اداری

دانلود

اشتراک گذاری توسط:

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس‌اپ
تلگرام
ایمیل