کارشناس رسمی دادگستری الکتروشیمی و پتروشیمی و فرآورده های شیمیایی

کارشناس رسمی دادگستری الکتروشیمی و پتروشیمی، ازنظر صلاحیت در گروه تخصصی صنعت و فن قرارگرفته که به جهت وسعت گستره سطح پوشش و تنوع اقلام و موارد کاری حائز اهمیت بسیاری است، کارشناس، پس از اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان کارشناس رسمی در عناوین حوزه فعالیت بایستی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ نماید.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های آینده صنعت پتروشیمی در کشور که در قالب پروژه‌های توسعه در حال اجراست، علاوه بر روند بهره‌برداری از مزیت خوراک، مزیت‌های مرتبط با موضوع رشد دانش و فن‌آوری از طریق انجام پروژه‌های پژوهشی نیز مدنظر قرارگرفته است. استفاده مطلوب و بهره‌وری مناسب از گاز طبیعی در فرآیندهای جدید تبدیل گاز به انواع محصولات الفینی و آروماتیکی و تولید محصولات با تقاضای بالا در بازارهای بین‌المللی به‌عنوان سرفصل فعالیت‌های آینده صنعت تعریف‌شده است.

تولید انواع پلیمرهای مهندسی و تخصصی علاوه بر پلیمرهای در حال تولید شامل پلی استال، پلی متیل متاکریلات، سیلیکون‌ها و سایر محصولات نیز در برنامه‌ریزی‌های آتی توسعه صنعت پتروشیمی در کشور قرار دارد. طی دهه گذشته، با روند رو به رشد مصرف پلی استایرن انبساطی در صنایع ساختمانی کشور، تولید واحدهای موجود پاسخگوی تقاضا نیست و واردات این محصول افزایش چشمگیری یافته است. با راه‌اندازی طرح‌های در حال اجرا طی سال‌های آتی، کشور از موقعیت واردکنندگی، تبدیل به صادرکننده عمده این محصول خواهد شد.

با توجه به محدودیت تولید کودهای فسفاتِ به دلیل عدم دسترسی به خاک فسفات مناسب، بررسی معادن کشور یا تأمین آن از کشورهای هم‌جوار، به همراه بررسی سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای دارای این مزیت، موردمطالعه قرارگرفته است. با کاهش و یا رفع کامل تحریم‌ها، تلاش‌های علمی و عملی متخصصین این صنعت با استفاده بهینه از مزیت‌های طبیعی کشور، موجبات تسریع روند رشد و توسعه در طول زنجیره تولید انواع محصولات پتروشیمیایی و صنایع وابسته به آن را فراهم شود و کشور را به جایگاه مناسب آن در منطقه و جهان نائل آورد. کارشناس رسمی این رشته در موضوعات مختلف مرتبط با این حوزه علاوه بر تسلط و اشراف کامل به موضوعات تخصصی، لازم است تا اطلاعات و دانش خود را به‌روز نگه دارد.

عناوین و شرح صلاحیت و کارشناس رسمی دادگستری الکتروشیمی و پتروشیمی و فرآورده‌های آن ذیلاً آورده شده است، شرکت آرمان سنجش با سنجش و گزینش‌های تخصصی از بین کارشناسان این رشته، همکارانی را با شرایط و سوابق بسیار درخشان و عالی به‌عنوان همکار جذب نموده است و در کلیه پروژه‌ها و مواردی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی در حوزه‌های تخصصی این رشته باشد، آماده ارائه خدمات به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متقاضی است

کارشناس رسمی دادگستری الکتروشیمی و پتروشیمی و فرآورده‌های آن

ارزیابی دانش فنی و تکنولوژی تولید مواد شیمیایی

    • ارزیابی مواد شیمیایی
    • رسیدگی به اختلاف فی‌مابین پیمانکاران و مشاوران و کارفرمایان در امور تخصصی مربوط
    • رسیدگی به اختلافات و برآورد خسارت مربوط به قراردادهای مواد و فرآورده‌های شیمیایی
    • رسیدگی به خسارت‌های وارده در اثر مواد شیمیایی
  • رسیدگی و ارزیابی موارد ویژه (مانند فرآورده‌ها و محصولات لاستیک، رنگ و غیره)
  • شناخت و رسیدگی مواد شیمیایی

شرایط عمومی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری الکتروشیمی و پتروشیمی و فرآورده‌های شیمیایی

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، بر طبق ماده ۱۵ قانون علاوه بر وثاقت باید واجد شرایط ذیل باشند.

  1. متدین به دین اسلام، یا یکی از اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
  2. داشتن تابعیت ایرانی
  3. نداشتن پیشینه کیفری
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  5. نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه‌های غیرقانونی، یا مخالف اسلام
  6. داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر- نه معادل- در رشته موردتقاضا از یکی از دانشگاه‌های معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، یا خارجی مورد تأیید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
  7. داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته موردتقاضا بعد از اخذ مدرک تحصیلی مذکور در روز ثبت‌نام،
  8. داشـتن حـداقل ۲۵ سال سن
  9. داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان)
  10. داشتن سلامت جسمی لازم که شخصاً بتواند امور کارشناسـی را بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهد

شرایط اختصاصی ثبت‌نام کارشناس رسمی دادگستری الکتروشیمی و پتروشیمی و فرآورده‌های شیمیایی

متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش کارشناسان رسمی الکتروشیمی و پتروشیمی و فرآورده‌های شیمیایی، علاوه بر داشتن شرایط عمومی بایستی حائز شرایط اختصاصی نیز باشند:

  1. مدرک معتبر از رشته‌های مهندسی پتروشیمی، مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی نفت، مهندسی پالایش.
  2. گواهی معتبر مبنی بر داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی در رشته موردتقاضا (پس از اخذ مدرک کارشناسی یا بالاتر) در روز ثبت‌نام و تسلیم تأییدشده و ارائه اصل آن‌ها هنگام مصاحبه علمی و تجربی الزامی است.

دانلود جدول صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری الکتروشیمی و پتروشیمی و فرآورده‌های شیمیایی

دانلود

دانلود سربرگ کارشناس رسمی دادگستری رشته الکتروشیمی و پتروشیمی و فرآورده‌های شیمیایی

دانلود

اطلاعات و دانلود نمونه سوالات رشته الکتروشیمی و پتروشیمی و فرآورده‌های شیمیایی

دانلود

اشتراک گذاری توسط:

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس‌اپ
تلگرام
ایمیل